ساخت کپشن های فوق العاده


Image result for €Ú†Ú¯ÙˆÙ†Ù‡ برای Ú©ÙØن های اینستاگرام خود، متن های ØØاب بنویسیم؟€€Ž


کپشن چیست

کپشن در واقع متنی است که در زیر یک پست اینستاگرامی به نمایش در می‌آید. این کپشن می‌تواند تا ۲۰۰۰ کاراکتر (حرف) طول داشته باشد و از شکلک‌های مختلف در آن استفاده شود. به علاوه، شما می‌توانید تا ۳۰ هشتگ مختلف را درون کپشن قرار دهید. البته این بدان معنی نیست که تا می‌توانید از شکلک و هشتگ در کپشن خود استفاده کنید. بلکه لازم است کپشن خود را به نحوی بنویسید که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند


تن کپشن

تن کپشن، نشان‌دهنده هویت شما (یا برند شما) است و  بنابراین لازم است در نوشتن آن دقت به خرج دهید. باور کنید که یک کپشن خوب می‌تواند در سرگرم کردن مخاطبان شما تاثیر بسیاری بالایی داشته باشد و واکنش آنها نسبت به پست شما را چند برابر کند


مخاطبان خود را بشناسید

کدام دسته از ۷۰۰ میلیون کاربری که هر ماه در اینستاگرام فعالیت دارند، مشتریان و مخاطبین شما محسوب می‌شوند؟ بله، واضح است که اولین قدم برای اینکه بتوانید متن های زیبا و موثری برای کپشن های اینستاگرام خود بنویسید، این است که دقیقاً بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند.


سعی کنید جواب این سوالات را در مورد دنبال کنندگان اینستاگرام خود پیدا کنید: آنها اکثراً چه جنسیتی دارند؟ چند ساله هستند؟ در کجا زندگی می‌کنند؟ شغلشان چیست؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟


فقط زمانی که شما جواب این سوال‌ها را بدانید، می‌توانید محتوای مناسبی را بر اساس سلایق و نیازهای مخاطبان خود به آنها ارائه دهید. با شناخت مخاطب خودتان است که می‌فهمید چگونه باید با او ارتباط برقرار کنید و در مورد سبک متن‌های خود تصمیم‌گیری کنید.


پیام خودتان را بشناسید

مساله شما، فقط با شناخت مخاطب به پایان نمی‌رسد. شما نیاز دارید که پیام خودتان را هم بشناسید. یعنی بدانید که چه حرفی را می‌خواهید به مخاطبان منتقل کنید. این موضوع هم در مورد صفحه‌های شخصی و هم در مورد صفحات تجاری صدق می‌کند.


پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها در مسیر خودشناسی به شما کمک خواهد کرد: باورها و ارزش‌های شما چه هستند؟ 


ادامه مطلب


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها